Що таке брендбук
Брендбук - це документ, в якому міститься докладна інформація про бренд і його позиціювання на ринку.
Всі візуальні складові бренду - логотип і фірмові кольори, а також цінності, місія і філософія, описані тут. Даний документ розробляється для внутрішньокорпоративного використання співробітниками, для кращого розуміння концепції бренду.
Брендбук не переслідує рекламної мети та серед клієнтів не поширюється.
З чого складається брендбук
Умовно брендбук можна розділити на три частини:
- ідеологічна: тут прописується місія, цінності компанії, філософія і позиціювання бренду;
- логотип і фірмовий стиль: тут демонструється інформація, що стосується емблеми компанії, шрифтів, фірмових кольорів, слогана та інших графічних і текстових елементів;
- брендування на додаткових носіях: використання фірмових кольорів і нанесення логотипу на сувенірну продукцію компанії (ручки, календарі, візитки, листівки, флешки й т.д.), а також на більші носії (оформлення торгових точок, автомобілів, вуличних бігбордів і будь-яка інша зовнішня реклама).
Навіщо компанії потрібен брендбук?
Як ми й писали вище, брендбук створюється, насамперед, для співробітників і партнерів компанії. Це внутрішня "кухня", не повідомляючи якої менеджер відділу продажів не зможе продати продукт клієнту, піарник - правильно подати його ЗМІ, а маркетолог - розробити грамотну стратегію з просування продукту на ринку.
Чек-лист з оформлення брендбуку
Для того, щоб інформація вийшла максимально чіткою, пропонуємо вам чек-лист зі створення брендбуку. Це для того, щоб ви нічого не забули при написанні технічного завдання для дизайнера.
Отже, брендбук повинен містити:
1. інформацію про компанію:
- історія створення;
- місія і цінності;
- філософія бренду;
- цільова аудиторія, яка споживає продукцію або користується послугами компанії;
- опис продуктів компанії.
2.інформацію про логотип:
- кольорове і чорно-біле зображення логотипу з усіма видами компонування елементів в ньому (наприклад, якщо логотип комбінований і складається з текстової та символьної частин, ці частини можна міняти місцями);
- особливості логотипу (чому використовуються ті чи інші кольори та символи, що вони позначають і який зміст несуть);
- допустимий мінімальний розмір логотипу (вказується розмір, до якого логотип можна зменшити, щоб він був читабельним і проглядався);
- нанесення логотипу на різні поверхні для ілюстрації того, як емблема буде виглядати на всіляких носіях і поверхнях;
- допустимий розмір мінімальних відступів від логотипа;
- варіанти логотипу для тиснення (для корпоративних щоденників і блокнотів);
- неприпустиме розташування логотипу (різноманітні поверхні, кольору і фони, на яких логотип загубиться і не буде видно, стане погано читабельним);
- вказівка ??фірмових кольорів, використовуваних в логотипі (наприклад, Panton);
- вказівка ??шрифтів, використовуваних в логотипі (наприклад, Appetite);
- вказівка ??рекомендованих шрифтів для друку і поліграфії, а також для використання логотипу на електронних носіях (PDF-презентації, веб-ресурси).
3. інформацію про фірмовий стиль:
- назва використовуваних кольорів;
- назва використовуваних шрифтів;
- використання фірмових кольорів (фірмовий бланк, візитки, календарі, ручки, кружки, комерційна пропозиція і т.д);
- використання фірмових кольорів на різних рекламних носіях із зазначенням розмірів і шрифтів (зовнішня реклама, оформлення вітрин в торгових точках, оформлення корпоративних автомобілів компанії, нанесення фірмових кольорів на корпоративний одяг співробітників і т.д.);
- правила і регламенти для упаковування продукції.
Ви можете замовити розробку брендбуку в маркетинг-центр "ДАЛІ".